• Garantie

    Garantie minimaal 3 jaar

  • Klantenservice

    085-3015552 Klantenservice

  • van onze klanten

    34898 productbeoordelingen van onze klanten

  • 100 dagen

    Teruggaverecht 100 dagen

Bestelformulier Login

Sport-Thieme : toute une histoire

1949

One-man-show!

Het succesverhaal van Sport-Thieme begon als een one-man-show op een kleine zolder. Geërgerd door de lange levertijd van de bestelde sportuitrusting, begon de timmerman Karl-Heinz Thieme zijn productideeën zelf te implementeren. Tegenwoordig is het magazijn alleen al 500 keer zo groot als de zolder waar het allemaal begon.

Karl-Heinz Thieme

1950

Mogen wij ons voorstellen?

Een jaar na de oprichting publiceerde Karl-Heinz-Thieme de eerste reclamefolder.

1. Sport-Thieme Werbeblatt

1958

Het wordt krap

Inmiddels is de eenmanszaak uitgegroeid tot een succesvol bedrijf met acht medewerkers - ook zijn vrouw Erika Thieme helpt actief mee. Het appartement is een kantoor, magazijn en gezinsoase tegelijk en barst uit zijn voegen. Er rest nog maar één ding: bouwen!

Karl-Heinz Thieme

1959

Van woonkamer naar werkplaats

Op 300 meter van de voormalige woning wordt nieuwe opslagruimte gecreëerd. Overigens bestaan ​​de oorspronkelijke gebouwen nog steeds: in de voormalige woonkamer is nu één van de vergaderzalen, het oorspronkelijke postkantoor wordt gebruikt als kantine. De jaaromzet passeert voor het eerst de grens van 1 miljoen.

Karl-Heinz Thieme

1961

Wij zijn een CV!

De eenmanszaak Sport-Thieme wordt omgezet in een commanditaire vennootschap (CV). Oprichter van het bedrijf Karl-Heinz Thieme is algemeen vennoot, zijn vrouw Erika Thieme is commanditaire vennoot. In 1966 werd hun zoon Hans-Rudolf Thieme commanditaire vennoot.

1962

Er komt een artikelsysteem

Het aanbod aan producten groeit gestaag en er moeten steeds weer nieuwe opslagruimtes worden gevonden. In 1962 introduceert Sport-Thieme voor het eerst een artikelnummersysteem om overzicht te houden en in de toekomst nog klantgerichter te kunnen handelen.

Karl-Heinz Thieme

1963

Eigen werkplaatsen

Na tot nu toe in gehuurde werkplaatsen te hebben gewerkt, nemen de timmerlieden, slotenmakers en laksters eindelijk hun intrek in hun eigen pand. Een groot voordeel:

de samenwerking is nu nog meer verweven en effectiever.

Karl-Heinz Thieme

1971

Alles onder één dak.

Een magazijn van 6.000 vierkante meter wordt gehuurd van de Federal Assets Office. De kleine, verspreide magazijnen kunnen worden verlaten. Het aantal medewerkers is bijna vervijfvoudigd: bij Sport-Thieme werken nu tesamen 40 mensen.

Karl-Heinz Thieme

1979

Groei in het familiebedrijf

Dr. Hans-Rudolf Thieme wordt actief betrokken bij het bedrijf en zet IT op in het goederenbeheer. Facturatie, statistieken en advertentiecontrole werken voortaan elektronisch.

Karl-Heinz Thieme

1983

Nieuwe visie

Een mijlpaal is de start van een nieuw catalogus- en reclameconcept en de intrede van Dr. Hans-Rudolf Thieme tot de directie.

Karl-Heinz Thieme

1985

Meer flexibiliteit voor de medewerkers

Werken bij Sport-Thieme moet leuk zijn - dat is voor de familie Thieme vanaf het begin heel belangrijk geweest. Om de verenigbaarheid van gezin en werk te bevorderen, voerde ze al in 1985 een flexi-tijdsysteem in.

 

Karl-Heinz Thieme

1992

Op naar nieuwe horizonten

Noorwegen neemt het voortouw: de eerste exportcatalogus verschijnt in Noorwegen met een franchisepartner. De komende jaren volgen nog 13 partnerlanden, waaronder België en Nederland. In samenwerking met Rompa maakt Sport-Thieme naam.

Karl-Heinz Thieme

1993

Veilig bewegen

De springkast wiebelt, het doel is niet goed verankerd en de matten zijn doorgesleten? Sport-Thieme helpt en start een sportartikelenservice voor de creatie, revisie en het onderhoud van sporthallen en sportartikelen.

Karl-Heinz Thieme

1996

Online-Pionier met toekomstvisie

Terwijl internetshops toen nog niet serieus werden genomen, durfde Sport-Thieme in 1996 de stap naar het World Wide Web te wagen: de aanwezigheid werd voortdurend uitgebreid en het aantal gebruikers nam gestaag toe. Sinds 2012 is het mogelijk om via een smartphone het brede sportaanbod in de sportwereld te bestellen.

Karl-Heinz Thieme

1997

Altijd dicht bij de klant

Sport-Thieme start met adviesteams in Berlijn en Düsseldorf en garandeert zo een nog sneller en flexibeler advies ter plaatse

1999

Een halve eeuw

Vreugde en verdriet gaan soms hand in hand: kort na het 50-jarig bestaan ​​van het bedrijf overlijdt de oprichter Karl-Heinz Thieme. Het verkooprecord van 50 miljoen DM wordt voor het eerst verbroken.

2000

Een nieuw Millenium

Sport-Thieme rolt met veel kracht een nieuw millennium in: Denemarken en Zwitserland worden als partnerlanden toegevoegd.

2004

Gegarandeert goede kwaliteit

Als speciale klantenservice introduceert Sport-Thieme 3 jaar garantie op alle producten. Een 100 dagen teruggaverecht en een 24/48 uur bezorgservice in Duitsland  zullen later worden toegevoegd, in lijn met het motto van Sport-Thieme: "De tevredenheid van onze klanten heeft de hoogste prioriteit."

Karl-Heinz Thieme

2006

Een rond getal

De 100ste  Sport-Thieme-catalogus, die in 2006 de drukkerij verliet, telt 500 pagina's. Geen lachertje - als je bedenkt hoeveel werk er in de creatie zit: voordat de grafische en redactionele implementatie begint, onderzoeken productmanagers actuele trends, testen ontwikkelaars verzoeken van klanten op haalbaarheid en kwaliteitsmanagers onderwerpen de artikelen aan een belastbaarheidstest.

Bovendien behoort het bedrijf "pedalo" voortaan tot Sport-Thieme GmbH.

Karl-Heinz Thieme

2008

Van Familiebedrijf tot wereldspeler

Anno 2008 is Sport-Thieme in twaalf landen met een eigen catalogus in de betreffende landstaal op de markt en in tien landen zijn er zelfvoorzienende webshops. Op de website kunnen klanten nu ook een gedetailleerder beeld krijgen van de artikelen met duidelijke productvideo's.

Karl-Heinz Thieme

2010

Uitstekend Klantenkampioen 2010

Sport-Thieme heeft zich op de proef gesteld en behoort nu officiëel tot de 50 best geplaatste Duitse bedrijven: de medewerkers van Sport-Thieme zijn verheugd dat ze zijn uitgeroepen tot "Duitslands Klantenkampioen 2010".

Karl-Heinz Thieme

2011

Weer een groei in het familiebedrijf

Maximilian Hohe treedt toe tot de directie.

2013

Ét voila!

Ook Katharina Thieme-Hohe treedt toe tot de directie.

Daarnaast wordt de spuiterij uitgebreid met een systeem volgens EU-richtlijnen en verschijnt voor het eerst een Franstalige catalogus voor Zwitserland en België.

Daarnaast komen door het huren van een eerste 2.000 m² en later 4.000 m² opslagruimte in Bartensleben, nieuwe magazijnen beschikbaar voor grote onderdelen

2014

Een nieuw tijdperk

Verandering in management: Maximilian Hohe neemt de fakkel over van Dr. Hans-Rudolf Thieme.

Karl-Heinz Thieme

2015

Facelift nodig?

De Sport-Thieme onlineshop is nu volledig in een responsive design omgezet. Tegelijkertijd wordt de verkoop van kleding gestart.

2016

Nieuw adviesbureau

Sport-Thieme opent een nieuw adviesbureau in Leipzig. Twee medewerkers zullen in de toekomst scholen, clubs en andere instellingen in Thüringen, Saksen en Saksen-Anhalt ter plaatse adviseren.

2017

Advies ter plaatse

Sport-Thieme breidt zijn adviesnetwerk ter plaatse uit met twee nieuwe adviesteams in Hamburg en Frankfurt am Main. Twee medewerkers zullen elk ter plaatse klanten in Noord-Duitsland, Hessen en Rijnland-Palts adviseren.

Karl-Heinz Thieme

Nieuw administratief gebouw

In 2017 wordt het nieuwe en duurzame administratiegebouw van Sport-Thieme GmbH van de hoofdvestiging in Grasleben in gebruik genomen. Deze toekomstgerichte stap heeft ongeveer 65 extra banen gecreëerd.

Verwaltungsneugebäude der Sport-Thieme GmbH

2019

Een dubbele reden tot vieren!

In het kader van het 70-jarig bestaan ​​van het bedrijf heeft de groep de recordomzet van 70 miljoen euro gebroken.

Sport-Thieme Akademie